Retourneren

Uiteraard kan het voorkomen dat je (een deel) van je bestelling wilt retourneren nadat je het ontvangen hebt. Je mag t/m 14 dagen na ontvangst van de bestelde artikelen aangeven dat je de gehele bestelling, of een deel ervan, gaat retourneren volgens het herroepingsrecht*. Vervolgens dien je vanaf dat moment binnen 14 dagen de bestelling ook daadwerkelijk terug te sturen. We kunnen pas overgaan tot terugbetaling nadat we de artikelen hebben ontvangen. Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Terugbetaling
Indien de volledige order geretourneerd wordt en er ook verzendkosten zijn betaald, dan ontvang je uiteraard het gehele bedrag inclusief verzendkosten terug. Houd je één of meerdere artikelen uit je bestelling, dan kunnen we uiteraard de betaalde verzendkosten niet terugstorten. In het geval dat jouw order na het retourneren van één of meerdere artikelen, maar niet de gehele order, onder de grens van gratis verzending komt dan zullen de standaard verzendkosten in mindering worden gebracht op het terug te storten bedrag.

Retourneerkosten
Omdat het retourneren van één of meerdere artikelen zowel een logistieke-, een duurzaamheid-, als een financiële impact heeft vragen we hiervoor een standaard vergoeding van €4,95.

Hoe retourneer ik eenvoudig mijn bestelling?
1. Het retourlabel is te downloaden via de track & trace pagina. Deze benader je door op de barcodelink (beginnend met 3S) te klikken vanuit de orderstatuspagina of vanuit de verzendbevestiging die je ontvangen hebt. Op de track & trace pagina vind je onderaan de knop "Retourlabel downloaden", hier klik je op.
2. Je komt vervolgens terecht op de retourpagina. Hier kun je de reden van retourneren opgeven en je digitale retourlabel downloaden welke je verkrijgt na het afronden van de betaling. Het opgeven van de reden van retourneren is niet verplicht, maar waarderen we wel. Dit bevat voor Hallokoffie.nl waardevolle informatie om jouw klantervaring te blijven verbeteren.
3. Je maakt nu het pakket verzendklaar door de artikelen in de doos te doen en de doos goed af te dichten met (bij voorkeur) sterke tape.
4. Tot slot breng je het pakket naar een PostNL-locatie bij jou in de buurt. Hier wordt het digitale retourlabel door een medewerker gescand, geprint en op de doos geplakt.
5. Nu is het pakket klaar om geretourneerd te worden.

*Herroepingsrecht
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen €4,95 per pakket. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@hallokoffie.nl onder vermelding van uw ordernummer. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”