Veel gestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen en antwoorden. Staat jouw vraag niet in onderstaand overzicht? Stuur dan een email naar info@hallokoffie.nl of neem contact met ons op via het contactformulier.

De koffiebonen die wij leveren hebben een THT (tenminste houdbaar tot) datum die altijd enkele maanden tot meer dan een jaar in de toekomst ligt. Daarbij is het ook goed om te weten dat de THT datum op koffiebonen niet heel strict genomen moet worden omdat koffiebonen in het algemeen enorm lang houdbaar zijn in ongeopende verpakking. Zo geeft onder anderen Het Voedingscentrum aan dat koffiebonen zelfs meer dan een jaar na de THT datum nog genuttigd kunnen worden. Je kunt dus met een gerust hart je koffiebonen langdurig bewaren.

In een geopende verpakking zijn koffiebonen ongeveer 3 weken prima te bewaren zonder dat ze echt smaak en geur verliezen. In dit artikel hebben wij handige tips en adviezen vermeld die je helpen om je geopende koffiebonen zo lang mogelijk vers te houden.

Alle koffiebonen zijn in bepaalde mate vet, echter verschilt dit wel tussen het ene of het andere koffiebonen product. Zo zijn donker gebrande koffiebonen over het algemeen vetter dan licht gebrande koffiebonen én zijn Robusta koffiebonen over het algemeen vettiger dan Arabica koffiebonen. Welke koffiebonen je ook gebruikt, bij regelmatige reiniging van je koffiemachine zal het vet geen schade aanrichten aan jouw koffiemachine. Op elke productpagina geven we aan hoe vettig de koffiebonen zijn. Wil je meer weten over vet en koffiebonen? Bekijk dan dit artikel.

Over het algemeen zijn koffiebonen met een medium tot donkere branding het meest geschikt omdat de intensere smaak van deze koffiebonen beter overeind blijft in de samenstelling met melkschuim. We hebben een heel artikel gemaakt over welke 5 koffiebonen wat ons betreft het beste zijn voor een cappuccino en waarom. Je leest het hier.

Het belangrijkste is dat je de verpakking na het openen zo luchtarm mogelijk weer afsluit en dat je de verpakking niet op vochtige of warme plekken bewaart. Op deze pagina leggen we alles uit over het juist bewaren van koffiebonen.

Bij Hallokoffie.nl geldt geen minimaal orderbedrag voordat je een bestelling kan plaatsen.

  • Tot en met een orderbedrag van €49,99 zijn de verzendkosten €5,50
  • Bij orders boven de €50,- zijn de verzendkosten gratis

Al onze bestellingen worden bezorgd met PostNL.

Hallokoffie.nl streeft naar een zo kort mogelijke levertijd. Bestellingen voor 16:00 uur worden nog dezelfde dag overgedragen aan PostNL, waardoor je binnen 1 á 2 dagen je bestelling in huis hebt. Zie voor meer informatie de verzending & bezorging pagina.

Je kunt je bestelling met de gebruikelijke betaalmethodes zoals iDeal en Creditcard betalen. Ook kun je achteraf betalen via Klarna. Bekijk voor een volledig overzicht deze pagina.

Indien je beschikt over een kortingscode dan kun je deze in de check-out toepassen. Na het correct invullen van de kortingscode wordt het totaalbedrag automatisch aangepast.

Je kunt bij Hallokoffie.nl eenvoudig (een deel van) je bestelling retourneren. Je hebt hiervoor maximaal 14 dagen de tijd na ontvangst van je bestelling conform het herroepingsrecht. We nemen alleen artikelen retour die ongeopend zijn en waarvan de verpakking niet beschadigd is. Lees meer over het retourneren van je bestelling op deze pagina.

Ja, voor het terugsturen van een pakket betaal je €4,95. Het retourneren van een pakket heeft een aanzienlijke impact op zowel de logistieke processen bij onze vervoerder als op de afwikkeling en het opnieuw verzendklaar maken bij Hallokoffie.nl. We zijn hierdoor genoodzaakt om een kleine vergoeding in rekening te brengen.

Er is geen mogelijkheid om je bestelling na het afronden van de betaling te wijzigen of te annuleren. Wil je de order toch wijzigen? Neem dan z.s.m. contact op door een email te sturen naar info@hallokoffie.nl onder vermelding van je ordernummer.

Pakketten worden met uiterste zorgvuldigheid ingepakt. Het kan helaas een keer voorkomen dat een pakket artikelen bevat die je niet besteld had of dat de artikelen die je wel besteld had er niet in zitten. Stuur in deze gevallen een email naar info@hallokoffie.nl onder vermelding van je ordernummer zodat we z.s.m. contact met je kunnen opnemen en je kosteloos van de juiste artikelen kunnen voorzien.